Жалба в антимонополното ведомство са подали "Стар фуудс България", "Кронос дистрибюшън България", "Корона М", "Бест Фудс", СД "Сани Конс Тодорови С-ИЕ", "Муун лайт Д.Ш.Д" и "Емпорио чипс". В искането си към КЗК от засегнатите компании твърдят, че "Интерснак България" масирано е изкупувала продуктите на всеки един от жалбоподателите, а след това е предлагала договор на търговците на дребно да купуват от нейните продукти с 90% отстъпка от цената.
"Интерснак България" държи около 67% от пазара на снаксове в България. Разпространява на българския пазар марки като hio chips", "Чипи", Pom Bar, Stickletti и други. Наложената глоба не е първа за дружеството. В началото на 2010 г. компанията беше санкционирана заедно с рекламната агенция "Публисис" с общо 400 хил. лева за заблуждаване на потребителите. Тогава дружеството представяше като български ядки произведени извън страната. През 2008 г. "Интерснак" беше глобена и с 20 хил. лева заради незаконно привличане на клиенти посредством игра.
От "Интерсанкс България" са обяснили пред КЗК, че "очевидно закупувайки стоки на останалите фирми, не само не нарушават законите и добрите нрави, а напротив - насърчава продажбите на своите конкуренти". Освен това по този начин фирмата е искала да освободи място за собствените си продукти. Ръководството на компанията е оправдало поведението си и със съществуваща трайно установена практика търговците на дребно да предлагат срещу възнаграждение на производителите или доставчиците определено място от обекта си или определен стелаж (рафт) за позициониране на стоки.
Проверка на КЗК е установила, че действията на "Интерснак" "не са част от обичайната търговска практика, тъй като предлагането на стоките от търговците на дребно по принцип е насочено към крайните потребители, а не към конкурентите". Според антимонополното ведомство е несъстоятелно твърдението, че по този начин санкционираната компания е търсила начин да освободи място за собствените си продукти. От КЗК са оправдали дружеството само по обвинението, че е предлагало трайно по-ниски цени продуктите си, в случая на 10% от стойността им. Регулаторът е постановил, че договорката е постановена с един договор, и то за кратък период от време - четири месеца.
Източник dnevnik.bg
0 коментара :
Публикуване на коментар