"Хемус" ще се финансира с европари без Батко и Братко



България успя да договори с ЕК финансирането на АМ „Хемус“ и на четири скоростни пътя. Затова се похвалиха премиерът Бойко Борисов и регионалният министър Росен Плевнелиев на съвместна пресконференция. 

В Европейската комисия са приключили техническите преговори за актуализацията на трансевропейската пътна мрежа, в която вече са включени и българските обекти.

Освен магистралата с европари ще бъдат финансирани и скоростните пътища (с по две ленти във всяка посока) – Русе–Шумен, „Варна–Дуранкулак, Пловдив–Асеновград–Рудозем и Рила (Дупница–Ихтиман). 

„Това означава, че на българския данъкоплатец ще бъдат спестени около 2 млрд. евро“, обясни значението за страната ни Плевнелиев, който не скри гордостта си от постигнатия успех. 

Той обясни, че стойността на проектите възлизала на 2,5 млрд. евро, които досега е трябвало да бъдат финансирани от националния бюджет. Сега обаче 80% от стойността им ще бъдат финансирани по оперативни програми, а останалите 20% ще плати България. 

„Много от нашите опоненти са късопаметни. Затова да им напомня, че само преди две години заради Батко и Братко всички от еврофондовете бяха спрени. Към днешна дата това е разликата“, заяви от своя страна и премиерът Борисов. 

На специална карта на страната той със задоволство показа бъдещите планове за така бленуваните пътища и магистрали, за „което поколение българи са си мечтали“.

„Това, което обещахме – да положим огромни усилия особено за хората от Северна България, най-бедните райони, на технически нива, с много труд, с много усилия, мина“, изтъкна премиерът. 

Той изрази своята убеденост, че там, където има комуникации, бизнесът идва и инвестира, което ще доведе до нови работни места, иначе районът се обезлюдявал.

„Пратих Плевнелиев да договори „Хемус“, той се върна и с четири пътя“, похвали Борисов строителния си министър. 

До 30 юни 2011 г. ЕК ще трябва да изработи окончателните карти и след това ще трябва да се вземе политическото решение от Европейския съвет. След това от наша страна започвала същинската работа – разработването на проекти за пътищата и апликационните форми.


 Източник dnes.bg



По-нова публикация По-стара публикация Начална страница

0 коментара :

Публикуване на коментар