Проверка на КЗК е установила, че за период от два месеца между 15 ноември 2010 г. и 15 януари 2011 г. "Близу" (Blizoo) е предоставяла на клиентите си три вида бонуси - безплатни минути за фиксирани телефони, HD програми и ваучър за покупка в "Техномаркет". Първите два вида "подаръци" за потребителите са определени от антимонополното ведомство като отбив от цената, за което дружеството не е в нарушение.
"Близу" е санкционирана, защото е предоставяла и ваучъри за покупка на определена стойност от магазините на "Техномаркет". Необходимо условие за получаване на бонуса е потребителите да подпишат нов договор с кабелния оператор за 18 месеца за тарифните планове - "Премиум", "Премиум+", "Екстра" и "Смарт". Според антимонополното ведомство това нарушава свободната конкуренция, защото клиентите са стимулирани да изберат дадена компания не заради качеството на услугата, а заради добавения към нея подарък.
В свое становище към КЗК от "Близу" са обяснили, че "ваучерите за покупки в търговска верига "Техномаркет" представляват заместващо парите платежно средство, което може да бъде използвано за закупуване на стоки единствено в търговските обекти, стопанисвани от "К енд К електроникс" под марката "Техномаркет". Според ответника това означава, че в настоящия случай даваните ваучери не представляват стока или услуга, като на първо място те са ценни книги, а не стоки и не трябва да се третират като такива.
Източник dnevnik.bg
0 коментара :
Публикуване на коментар