Настроенията в "Туитър" следват общ биологичен ритъм, сочи изследване



Независимо в коя точка на света - дали в Мадрид, Мексико или Ню Йорк, хората се събуждат по различен начин, но настроението на мнозинството от тях е най-ведро сутрин, около закуска, след това спада рязко следобеда и се вдига в известна степен точно преди лягане. Това сочи мащабно проучване на съобщенията, публикувани в социалната медиа "Туитър", предаде "Ню Йорк Поуст".


Изучавайки знаците и рисунките (наричани още емотикони) в съобщенията на над два милиона души от 84 страни, изследователите установили, че емоционалният тон на съобщенията на хората имат подобна последователност не само в рамките на деня, но и в рамките на седмицата и сменящите се сезони. Новият анализ предполага, че нашите настроения са ръководени отчасти от общ основен биологичен ритъм, който надхвърля културата и обкръжението ни.

Авторите на изследването Скот А. Голдър и Майкъл У. Мейси поставили ограничения и ги следвали стриктно. Те събрали по около 400 съобщения, публикувани от всеки от 2,4-те милиона потребители в "Туитър", които пишат на английски език за периода февруари 2008 - януари 2010 г. Анализирали текста във всяко отделно съобщение, използвайки стандартна програма, която отделя определени думи като "страхотно" и "съгласен" с позитивно значение, и "дразня" и "страхувам се" с негативно значение. Включили и така наречените емотикони като ":)" и ":(".

Докладът на социолози от университета "Корнел", публикуван в журнала "Наука" (Science), е първото такова междукултурно проучване на всекидневното настроение на средностатистическия човек, което използва такъв текстови анализ.

"Съществува порой от дигитална информация, която навлиза и трансформира социалните науки, създавайки нови начини да разглеждаме всички видове поведение", казва Питър Шеридън Додс, изследовател в университета във Върмонт. Той и останалите изследователи предупреждават, че изображенията в "Туитър" крият своите опасности като всеки друг опит да бъдат наблюдавани мимолетните способи за изразяване на настроения. Обикновено потребителите на "Туитър" са компютърно грамотни, млади, разполагат със средства и пишат за разнородни неща.

"Туитовете могат да ни кажат повече за това какво туитващият иска да бъде видяно от неговите последователи, отколкото за това какво всъщност чувства той или тя", казва Дан Гилбърт, психолог от "Харвард" и допълва: ""Туитовете не са обикновено отражение на моментно настроение и не трябва да се взимат за чиста монета".

Източник dnevnik.bg



По-нова публикация По-стара публикация Начална страница

0 коментара :

Публикуване на коментар