В нея се казва, че телевизионните оператори се борят да променят един порочен модел, при който кабелните и сателитни оператори задържат за себе си повече от 80% от приходите си от абонати, вместо да ги насочат към производството и купуването на съдържание за зрителите - нови български сериали, български и лицензни предавания, холивудски продукции, спортни събития и т.н.
От асоциацията посочват, че в Европа и САЩ доставчиците влагат до половината от приходите си за покупка на съдържание. "Наблюдава се системно укриване на реалния брой абонати от страна на кабелните и сателитни оператори. Порочната практика е потвърдена в две независими представителни проучвания – на АБРО и на ГАРБ (проведено през октомври 2012 г. от Establishment Survey). И двете проучвания потвърждават информацията, че кабелният и сателитен оператор "Булсатком" има 35% пазарен дял, в същото време операторът декларира пред членовете на асоциацията по-малко от половината от този дял и укрива от 26 до над 64% от абонатите си", се казва още в съобщението на АБРО.
От асоциацията смятат, че запазването на сегашния модел ще доведе до невъзможност да се създават български телевизионни канали. От АБРО посочват, че кабелните и сателитни оператори не дават избор на потребителите да определят програмите, за които плащат, и променят изцяло по своя преценка вида и броя на каналите, които разпространяват.
"Операторите спекулират с това, че имат много абонати и че ако телевизиите не играят по техните правила, просто няма да излъчват телевизионния канал, при това независимо дали зрителят иска да го гледа или не. Така накрая потърпевши са самите зрители", завършва декларацията.
Източник dnevnik.bg
0 коментара :
Публикуване на коментар