Изпълнител на обекта е италианската фирма "Кооператива Муратория Чементисти – Чи Ем Чи Ди, Равена". Компанията спечели търга за 31.4 км отсечка с цена от 133 млн. лв. Строителният надзор ще се извършва от обединение "Т7/СИНК" Пловдив. Срокът за изпълнение е 25 месеца.
По трасето от Оризово до Димитровград се предвижда да бъдат изградени четири паркинга,десет пътни надлеза, три подлеза и четири моста. Ще бъдат построени и пет селскостопански подлеза за обслужване на "черни" пътища.
Другият участък от магистралата между Димитровград и Харманли се изпълнява от сдружението "Марица хайлей" - между "Пътностроителна техника", в която акции има Васил Божков, и австрийската "Порр техновал". Те спечелиха търга за 34 км участък с цена от малко над 122 млн. лв.
Финансирането на строителството на магистрала "Марица" е от оперативна програма "Транспорт", като 80% от средствата идват от Кохезионния фонд. Тъй като все още магистралата не е одобрена от Брюксел първоначално строителството й ще се финансира със средства от държавния бюджет.
Магистрала "Марица" е част от еврокоридор 4 - Дрезден – Будапеща – София – Истанбул, и част от трансевропейската магистрала "Север - Юг", свързваща страните на Източна и Централна Европа с Близкия изток и Азия. През автомагистралата преминава и пътният трафик за Гърция при пътен възел Ново село. Доизграждането на "Марица" ще улесни и придвижването по посока Хасково – Русе – Букурещ – Киев – Москва по направлението на общоевропейски коридор 9.
Източник dnevnik.bg
0 коментара :
Публикуване на коментар