Това съобщи в."Файненшъл таймс", който заедно с агенциите "Блумбърг" и "Дейтамонитор" подкрепя компанията "Милуорд Браун", изработила за шеста поредна година класацията BrandZ Top100. "Милуорд Браун" е поделение на рекламния гигант WPP.
Според тазгодишната оценка стойността на бранда "Епъл" е надхвърлила 153 милиарда долара, при положение, че миналата година тя бе малко над 83 млрд. долара.
През последните 4 години "Гугъл" доминираше класацията, включваща всичко от автомобили през дрехи до банки и телеком доставчици. Тя се изработва като се събират в индекс няколко фактора, включително доколко брандът помага за приходите, замерване на възприятията от клиентите и прогноза за потенциала му да расте.
Отново няма изненада, че челната десетка се доминира от шест ИТ компании - "Епъл", "Гугъл", Ай Би Ем, "Майкрософт", Ей Ти енд Ти и "Чайна мобайл".
От първата класация от 2006г. насам компанията на Стив Джобс е увеличила стойността на бранда си с феноменалните 859% или 137 млрд. долара. За да се разбере по-добре ефектът на силния бранд, създателите на класацията посочват, че за същия период пазарната капитализация на "Епъл" се е увеличила 5 пъти до 319.4 млрд. долара.
Източник dnevnik.bg
0 коментара :
Публикуване на коментар