Промяната означава, че кандидатстващата по определен регистрационен режим фирма автоматично ще се счита за одобрена, ако администрацията не се е произнесла в определения срок. Целта е да се намали административната тежест и да се подобри бизнес средата, обясниха от правителствената информационна служба.
Със законопроекта се допълват изискванията към административните органи за предоставяне на услуги по електронен път и се облекчават условията за деклариране на някои обстоятелства при кандидатстване за лиценз или разрешително, добавиха от пресцентъра на Министерския съвет.
В момента принципът на мълчаливото съгласие се прилага само за разрешения и удостоверения за еднократни сделки, и то ако не противоречи на друг закон. Мотивът за разширяването му е, че при регистрацията административният орган няма право да преценява по целесъобразност и ако фирмата е представила всички необходими документи, е длъжен да се произнесе в срок.
Друга важна промяна е изработването на методика за определяне на разходоориентиран размер на всички такси, събирани за администрираните услуги, независимо от органа, който ги събира. Тя трябва да бъде предложена от министрите на финансите и на икономиката, енергетиката и туризма в срок от 6 месеца от влизането в сила на закона и ще важи от началото на 2012 г.
Размерът на таксата трябва да съответства на разходите на административния орган за извършване на съответната услуга и за упражняване на контрола, като административните разходи не могат да надвишават 20% от таксата. Според сегашното законодателство различните агенции могат по своя преценка да начисляват допълнителни плащания
Предвижда се да не се събират такси за отстраняване на нередовности и/или за предоставяне на допълнителна информация. Приходите от таксите не могат да се изразходват за допълнително материално стимулиране на служителите на административните органи, а само за повишаване качеството на предоставяната услуга, е посочено в проектозакона.
Промените предвиждат още всички административни органи, които издават лицензи и извършват регистрация, да създадат и да поддържат обособени раздели към публичните регистри. Те ще съдържат информация за подадените заявления за издаване на лиценз или регистрация по реда на тяхното подаване, броя и вида на приложените документи. Тази мярка ще осигури публичност и прозрачност на движението на постъпилите преписки. Информация ще може да се следи безплатно, а длъжностните лица, които не водят регистри, ще подлежат на административно-наказателна отговорност.
Източник dnevnik.bg
0 коментара :
Публикуване на коментар