Душана Здравкова: Не съм кандидат за вицепрезидент



Душана Здравкова не е кандидат за вицепрезидент на Алексей Петров. Това заяви самата тя в интервю за Дарик. Номинациите на двамата бяха обявени чрез съобщение до медиите от група граждански сдружения и на инициативен комитет "Единение и екипност", който ги издига. По думите на Здравкова – номинации не са обсъждани. Според нея появилите се информации са „медийни интерпретации”.

- Как взехте решение да се кандидатирате за вицепрезидент?

- Някъде в нашето съобщение да сте прочели, че се кандидатирам за вицепрезидент?

- Да Ви номинират.

- Прочетете внимателно. Значи, ние работихме снощи до късно, всъщност до ранните часове на този ден, върху харта за гражданско управление. Моята идея, знаете я от много години, е участие на гражданите по-активно в процеса на управление. Пък сега – защо не и пълно участие на гражданите. Нещата през този месец, откакто съм освободена и си подадох оставката (б.р. като съдия от Варненския окръжен съд) – обявих го и тогава, срещам подкрепа от толкова много организации, хора ми се обаждат, проблеми са натрупани. И всъщност от смяна на модела в съдебната система тръгнахме към едни по-широки рамки, каквито имаха за цел Съюзът за стопанска инициатива и други неправителствени организации. Всъщност ние това направихме – ние обявихме днес тази харта. И понеже тази харта съвпада по време с предстоящи избори - аз наистина смятам, това е мое лично мнение, че точно президентските избори са много подходяща форма гражданите наистина да изберат свой представител. Но не гражданите като неидентифициран обект, като НЛО, а гражданите, изразяващи своята воля, или като защитници на определени граждански проекти, граждански каузи. Това ме мотивира да участвам в президентска кампания, но никога не сме говорили – кой президент, кой вицепрезидент. В крайна сметка има изпълнение на формални процедури и тогава ще се вземе решение. Но никъде в нашето съобщение не е писано, че някой ще бъде президент, а друг – вицепрезидент, за Бога. 

- А кога ще се вземе окончателно това решение?

- Не става въпрос за окончателно или неокончателно решение. Става дума, че днес в нашето съобщение ние много ясно казахме какво правим. Но не сме казали, защото това наистина не е осъждано, кой ще бъде президент и кой – вицепрезидент. Нещата съвпаднаха като събитие – ние не знаехме, че в такава степен ще бъдем готови с хартата. 

- Можем ли да уточним – Вие в момента номинирана ли сте за вицепрезидент? 

- Не, не съм номинирана за вицепрезидент

- А каква е ситуацията?

- Обсъждана е идеята, има номинации… Значи нека г-н Петров говори за себе, аз не мога да говоря от негово име и от името на неговия екип, към който аз не се числя. Аз мога да говоря от името на подкрепата, която имам от граждански организации за участие в президентска кампания. 

- Тоест граждански организации предлагат Вас за кандидат за вицепрезидент?

- Не, не за кандидат за вицепрезидент, а да участвам в кандидат-президентска кампания. Нека така да бъде формулирано, защото се спекулира. Не сте виновни вие – изтече така от няколко медии, а другите го тиражираха. 

- Да участвате като каква. Като каква сте поканена от тези граждански организации да участвате в кампанията?

- Аз не съм поканена. Обсъждайки смяната на модела и търсейки изпълнител на волята на хората и на гражданските идеи и принципи, които сме заложили в тази хартата – те са обсъждали евентуални хора, които биха могли да осъществят това нещо като президентска кампания. Но никога не е обсъждано – кой президент, кой вицепрезидент. То не стои на фокуса на нашето внимание. Значи за пореден път се обръща внимание на личности, а не на идеи, принципи и цели, които са залегнали. 

- Към този момент Вие не сте кандидат за вицепрезидент?

- Не съм кандидат за вицепрезидент. 

- А г-н Алексей Петров кандидат за президент ли е към този момент? 

- Попитайте го него

- Вие самата разговаряла ли сте с него тези дни?

- Нали ви обяснявам, че не съм. Както и да ме въртите, не мога да кажа нещо, което не е било, нали разбирате. 

- Тоест не сте разговаряли?

- Не обсъждам този момент. Карате ме да коментирам, нещо, което, първо, не е казано нито от мен, нито от г-н Петров. Второ, се появява някъде в медиите. И трето – искате аз да правя коментар на коментара на някого, който не отговаря на фактите. 

- Вашето име е намесено, затова се обръщаме към Вас. 

- Това е свободата на словото. Всеки може да намесва всекиго по начин, по който си иска. Нали затова сте свободни медии. Но не мога да коментирам – защо някой интерпретирал и защо ме свързвали. Това е редно да питате тези, които са го направили. 

- Тези, които са изпратили съобщението до медиите?

- Съобщението е коректно, а тиражираното в медиите вече е интерпретация, която не мога да коментирам

- Вашите отношения с Алексей Петров – отдавна ли се познавате, според Вас той достоен ли е за президент?

- Вие знаете, че когато оповестих оставката си много граждански сдружения, отделни хора и неправителствени организации ми се обадиха за подкрепа. И също така разбрах от медиите, че екипът на г-н Петров е отправил покана към мен. Тогава аз не съм имала идея да правя каквато и да е кампания. Просто в течение на този месец нещата се развиваха в много бързи обороти. Натрупаните проблеми в съдебната система очевидно са проблеми и на други области. Обиколките на Съюза за стопанска инициатива показаха проблеми на малкия и среден бизнес със съдебната система, с административното правосъдие и намеса на изпълнителната власт в съдебната. И така се генерираха идеите, че когато няма политическа воля за смяна на модела на управление в съдебната система, и още повече в модела на управление на държавата – редно е гражданите да се хванем за това, да го правим. Ето това е простичката истина. 

- Да разбирам ли, че първият Ви контакт с Алексей Петров е бил, когато вие подадохте оставка?

- Да, нали тогава в медиите хората се обадиха, медиите го тиражираха и аз го после го прочетох в медиите. Благодарих на всички организации, които ме подкрепиха и продължават да ме подкрепят. 

- Преди това не сте познавали г-н Петров, така ли?
….Ало…..(връзката се разпада).  

Източник dariknews.bg



По-нова публикация По-стара публикация Начална страница

0 коментара :

Публикуване на коментар