Facebook промени настройките за защита на личните данни



Най-голямата социална мрежа в света Facebook въведе поредните промени в настройките за защита на личните данни на потребителите си, с които въведе функции, подобни на тези в основния конкурент Google+, пише "Уолстрийт джърнъл". Според изданието конкуренцията между двете компании се е пренесла на ново ниво, което е именно опазването на информацията на потребителите им.

Новите опции за настройка на защитата ще бъдат достъпни от четвъртък и ще позволят управлението директно от началната страница на социалната мрежа. Досега управлението на защитата на личните данни става само от специалната страница, създадена за това. Една от основните критики към Facebook и другите социални мрежи е фактът, че потребителите споделят информация с доста по-широка аудитория, отколкото биха искали.

Google заложи именно на по-лесното управление
на споделяното от потребителите и по-специално кой вижда линковете, снимките и т.н., които всеки качва в социалната мрежа. Само за юни тя има над 29 млн. уникални посещения от цял свят. Всеки един от тях може да се възползва от т.нар. кръгове, в които може да сортира познатите и последователите си в Google+, като при споделяне на информация потребителят може да е сигурен, че "показва каквото иска на когото поиска", както твърдят от лидера в онлайн търсенето.

По новите промени в настройките на сигурността на личните данни е работено 6 месеца, твърдят от Facebook. Вицепрезидентът за продуктово развитие на компанията Крис Кокс твърди, че целта е била "да бъде улеснен максимално контролът върху споделянето на информацията". Според него опазването на личните данни е ключово за съществуването на Facebook през следващите години.

Сред промените, които ще въведе Facebook, са добавянето на икони към всеки индивидуален пост, с който потребителите могат да разберат и да контролират кой точно вижда споделеното. Дори и след публикация обаче всеки ще може да промени списъка с хора, които го виждат. Споделянето за "всички" вече ще се казва "обществено", съобщават още от компанията. Facebook адресира и автоматичното отбелязване на потребителите на снимки, като преди това да стане, всеки таг трябва да бъде одобрен.

Източник dnevnik.bg



По-нова публикация По-стара публикация Начална страница

0 коментара :

Публикуване на коментар